Friday, August 5, 2011

DIETE DIN LUMEA INTREAGA

Eşti în vacanţă în Germania, Italia sau Spania şi vrei să slăbeşti cu mâncărurile tradiţionale de acolo? Nimic mai simplu!

În cel de-al şaselea episod al “Supercolecţiei de 200 de diete” îţi dezvăluim regimurile alimentare din toate colţurile lumii, iar celebra nutriţionistă Lygia Alexandrescu îţi spune care sunt avantajele şi dezavantajele fiecărei cure, aşa încât tu să o alegi pe cea care ţi se potriveşte!
  • Actriţa Eva Longoria a recunoscut că adoră mâncarea mexicană, mai ales taco (foto mic), cu care îşi potoleşte foamea la prânz. Ea spune că ingredientele iuţi o menţin în formă

78. Mexicană

ZILNIC
Mic dejun: Omletă din două ouă, condimentată cu chili, o salată de roşii. Gustare: 300 g shake de mango.
Prânz: O salată de porumb cu ton.
Gustare: 200 g fasole mexicană cu sos de roşii.
Cina: Un taco sau 200 g piept de pui cu coriandru, 100 g cartofi copţi, o salată din frunze de muştar.
Gustare: 200 g fructe de sezon şi o limonadă cu suc de lămâie.

Eficienţă: Slăbeşti până la patru kilograme în 7 zile.

Părerea specialistului: Regimul conţine trei mese principale şi trei gustări, reprezentând un model de program nutritiv. Fructele consumate seara şi excesul de ouă la micul dejun sunt singurele deficienţe ale acestei cure ce oferă rezultate vizibile.

79. Italiană

Zilnic
Mic dejun: O prăjitură cu cappuccino.
Prânz: Antipasti din pepene galben şi şuncă, 200 g paste cu sos la alegere, 200 g salată de legume cu ulei de măsline, 200 ml suc de fructe.
Cină: 200 g bucăţi de pui, peşte sau brânză la grătar, 300 g legume la cuptor, o felie de pâine fără sare, un pahar cu vin sec.

Eficienţă: Slăbeşti cel puţin două kilograme într-o săptămână.

Părerea specialistului: Combinaţiile alimentare ale regimului sunt nepermise într-un regim destinat pierderii de kilograme şi menţinerii unei siluete.

80. Germană

Fără a conţine multe mâncăruri specifice bucătăriei germane, acest regim este foarte popular în zona Bavaria.

LUNI
Mic dejun: O felie de pâine prăjită, o cafea fără zahăr.
Prânz: Două ouă fierte tari şi 200 g salată de roşii.
Cină: 150 g salată de roşii şi ceapă verde.

MARŢI
Mic dejun: O felie de pâine prăjită, o cafea fără zahăr.
Prânz: 200 g de salată de roşii şi varză, ulei, o portocală sau două mandarine, un măr.
Cină: Două ouă fierte tari, 200 g carne fiartă, 80 g salată verde.

MIERCURI
Mic dejun: O cafea sau un ceai fără zahăr.
Prânz: Un şniţel cu cartofi la cuptor, 100 g caşcaval, un fruct de sezon.
Cină: 250 g salată din mere, mandarine, banane, pere.

JOI
Mic dejun: 200 ml suc de mere.
Prânz: 250 g peşte fiert sau prăjit, o roşie, un măr.
Cină: Un şniţel de pui cu 150 g salată de crudităţi.

VINERI
Mic dejun: 200 ml suc de morcovi.
Prânz: 200 g carne de pui prăjit, 100 g salată verde.
Cină: Două ouă fierte tari, o salată din doi morcovi fierţi.

SÂMBĂTĂ
Mic dejun: O felie de pâine prăjită, un ceai cu puţin zahăr.
Prânz: 200 g carne de porc la cuptor, 150 g salată de varză.
Cină: 150 g caşcaval, o salată de morcovi.

DUMINICĂ
Mic dejun: O felie de pâine prăjită, un ceai dulce.
Prânz: 200 g carne de pui la grătar.
Cină: 300 g de fructe.

Eficieţă: Slăbeşti două kilograme într-o săptămână.

Părerea specialistului: Şniţelul cu cartofi formează o combinaţie ce nu-şi are locul într-o cură de slăbit. Din acest motiv, dar şi pentru că distanţele orare între mese sunt foarte mari, această dietă nu oferă rezultate satisfăcătoare şi de durată.

81. Elveţiană (prima variantă)

ZILNIC
Mic dejun: 250 ml lapte degresat, bătut sau chefir, un fruct de sezon.
Gustare: Un fruct proaspăt. Prânz: 250 g peşte sau carne slabă la grătar sau la aburi, 200 g garnitură de legume la abur, 150 g salată de crudiţăti cu ulei de măsline şi zeamă de lămâie.
Cină: 50 g brânză, un ou fiert, o felie de pâine integrală.
Gustare: Un fruct de sezon.

Eficienţă: Slăbeşti 5 kilograme în 14 zile.

Părerea specialistului: Regimul e hipocaloric. Prezenţa pâinii la cină şi a fructelor după această masă nu favorizează pierderea kilogramelor în plus.

82. Elveţiană (a doua variantă)

În afară de meniul strict pentru fiecare zi, te poţi hidrata cu apă şi ceaiuri neîndulcite.
LUNI
Se beau 1,5 litri de suc de fructe şi legume, preparat din combinaţii, la alegere, de: morcovi, roşii, ţelină, sfeclă roşie, mere, ananas, portocale.

MARŢI

Toată ziua, se consumă un kilogram de cartofi fierţi, un ou fiert la prânz şi multe fructe de sezon.

MIERCURI
Se mănâncă 200 g orez brun fiert, porţionat pentru trei mese principale şi două gustări.

JOI
Se consumă 1,250 kg fructe proaspete, la alegere.

VINERI
Mic dejun: O cafea, o felie de pâine prăjită, un ou fiert. Restul zilei: 200 g paste fierte cu două roşii, pătrunjel şi două linguri de brânză rasă.

SÂMBĂTĂ
Mic dejun: Un ceai, doi biscuiţi, 100 ml iaurt. Restul zilei : Un kilogram de legume de sezon.

DUMINICĂ
Mic dejun: Un sendviş cu şuncă şi caşcaval. Prânz: 100 g carne de pui la grătar, doi cartofi copţi. Cină: 300 g salată din roşii, ardei graşi, castraveţi, varză, ceapă, ulei de măsline, zeamă de lămâie.

Eficienţă: Slăbeşti 3-4 kilograme într-o săptămână.

Părerea specialistului: Dieta este de înfometare. Poate oferi rezultate rapide, însă de scurtă durată.

83. Rusească

PRIMA ZI
Mic dejun: O cafea cu zahăr. Prânz: Două ouă şi o roşie. Cină: 150 g de carne roşie la grătar, 300 g de salată verde cu legume.

A DOUA ZI
Mic dejun: O cafea, o felie de pâine prăjită. Prânz: 150 g de carne roşie la abur şi o salată de legume. Cină: 150 g de şuncă şi 100 ml iaurt.

A TREIA ZI
Mic dejun: O cafea fără zahăr şi doi biscuiţi. Prânz: 300 g salată verde cu o roşie tăiată felii, o mandarină sau o portocală. Cină: 100 g de şuncă, două ouă fierte tari, 200 g salată de fructe.

A PATRA ZI
Mic dejun: O cafea neîndulcită, o felie de pâine prăjită. Prânz: 150 g de brânză, un ou fiert, un morcov. Cină: O salată de fructe, 100 ml iaurt.

A CINCEA ZI
Mic dejun: 150 g de şuncă, 200 g morcovi. Prânz: 200 g de peşte la grătar, o roşie. Cină: 250 g de carne roşie la grătar.

Eficienţă: Slăbeşti două kilograme în 5 zile.

Părerea specialistului: Cura e dezechilibra- tă din punct de vedere nutritiv, conţinând prea multe proteine (carne roşie, ouă, şuncă). În plus, micul dejun e sumar. Rezultatele nu sunt sigure.

84. Spaniolă

ZILNIC
Mic dejun: Tortilla de patatas, adică o omletă din doi cartofi şi două ouă, o cafea sau un ceai.
Gustare: 200 g salată de fructe.
Prânz: 300 g de paella, un amestec de orez, legume şi carne (pui, melci sau fructe de mare), o bere sau un pahar cu vin alb.


Gustare: Un sendviş cu castraveţi şi icre.
Cină: 200 g pescaito frito (peşte prăjit) cu legume, 100 g turrón (un desert cu migdale şi miere), 100 g chorizo (cârnăciori picanţi).

Eficienţă: Slăbeşti un kilogram la 3-4 zile.

Părerea specialistului: Din cauza alimentelor bogate în nutrienţi, acest regim nu este recomandat celor care vor să slăbească multe kilograme.

85. Daneză

PRIMA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: Două ouă fierte, 100 g spanac fiert. Cină: 200 g friptură de vită cu legume fierte.

A DOUA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: 200 g şuncă, 100 ml iaurt. Cină: 200 g friptură de vită, o salată de legume.

A TREIA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: Două ouă fierte, o felie de şuncă, o salată de legume. Cină: O ţelină fiartă, o roşie, un fruct.

A PATRA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: 200 ml suc de portocale, 100 ml iaurt. Cină: Un ou fiert, un morcov ras.

A CINCEA ZI
Mic dejun: Un morcov ras. Prânz: 200 g cod fiert, o linguriţă de unt. Cină: 200 g friptură de vită, o salată de ţelină.

A ŞASEA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: Două ouă fierte, un morcov ras. Cină: 200 g pui prăjit, o salată de crudităţi.

A ŞAPTEA ZI
Mic dejun: Un ceai. Prânz: Numai apă. Cină: 200 g cotlet de miel, un măr.

A OPTA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: Două ouă fierte, 100 g spanac fiert. Cină: 300 g friptură de vită, salată de legume.

A NOUA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: 200 g şuncă. Cină: 300 g friptură de vită, o salată de legume.

A ZECEA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: Două ouă fierte, 200 g de şuncă, o salată de legume. Cină: O ţelină fiartă.

A UNSPREZECEA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: 200 ml de suc de portocale, 100 ml iaurt. Cină: Un ou fiert, un morcov ras.

A DOUĂSPREZECEA ZI
Mic dejun: Un morcov ras. Prânz: 200 g cod fiert cu lămâie, o linguriţă de unt. Cină: 300 g friptură de vită, o salată de ţelină.

A TREISPREZECEA ZI
Mic dejun: O cafea cu un cub de zahăr. Prânz: Două ouă fierte. Cină: 250 g pui rotisat.

Eficienţă: Slăbeşti 7 kilograme în cele 13 zile.

Părerea specialistului: Cura asigură rezultate de scurtă durată şi greu de menţinut. Atenţie la micul dejun care este foarte sărac în nutrienţi!

86. Regimul St. Tropez

Alimentele de bază sunt: peştele, fructele de mare, uleiul de măsline, fructele şi legumele.

ZILNIC
Mic dejun: 200 g cereale integrale cu fructe proaspete şi lapte degresat. Prânz: 200 g salată de pui cu ţelină sau 200 g salată de fructe de mare, un măr, 30 g alune de pădure. Cină: 250 g somon sau alt peşte, garnitură de sparanghel la abur, doi cartofi la cuptor. Gustare: Doi biscuiţi din ovăz.

Eficienţă: Slăbeşti un kilogram în 4 zile.

Părerea specialistului: Combinaţiile alimentare nu sunt cele mai indicate şi, din acest motiv, rezultatele obţinute pot varia.

87.Nordică

Regimul se bazează pe consumul de peşte şi fructe de mare, garnisite cu legume de sezon. Mâncarea se procesează cât mai puţin.

Urmărind aceste principii alimentare, uite ce ar trebui să consumi zilnic: Micul dejun: 200 g fulgi de ovăz cu lapte degresat, o felie de pâine din orez cu brânză de vaci, cafea sau ceai fără zahăr.
Gustare: O felie de pâine de orez cu două linguri de brânză de vaci semidegresată, câteva legume crude şi 10 g alune sau migdale.
Prânzul: O felie de pâine de orez cu două ouă fierte tari sau cartofi fierţi cu legume proaspete de sezon.
Gustare: Un fruct de sezon.
Cină: 150 g peşte sau fructe de mare fierte sau marinate, 200 g roşii sau castraveţi, doi cartofi fierţi, o felie de pâine integrală, 150 g salată de varză.
Gustare: 150 ml iaurt degresat cu fructe de sezon.

Eficienţă: Slăbeşti 2-3 kilograme în 7 zile.

Părerea specialistului: Dieta e săţioasă, iar slăbirea se face lent. Recomand ca iaurtul de la cină să nu conţină fructe.

88.Japoneză

ZILNIC
Mic dejun: 150 g ovăz cu lapte de soia şi stafide.
Gustare: 50 g migdale crude.
Prânz: 300 g salată de crudităţi cu crutoane sau 200 g sushi cu sosuri, două piersici.
Gustare: 200 g struguri.
Cină: 300 g salată de ton sau 200 g salată de fructe de mare, un pahar cu vin roşu. Gustare: 100 g căpşune.

Eficienţă: Slăbeşti două kilograme în 7 zile.

Părerea specialistului: Din dietă lipsesc lactatele, esenţiale în alimentaţie, ceea ce poate conduce la carenţe de calciu.

89. Cu mâncare orientală

LUNI
Mic dejun: Două ouă fierte, salată verde cu castraveţi şi roşii, ceai sau cafea.
Prânz: Supă de linte cu lipie graham.
Cină: Salată fatush (salată verde, felii de roşii, sos de rodii, pătrunjel, bucăţi crocante de lipie).

MARŢI
Mic dejun: 100 g pastă de susan, lipie graham, legume, ceai sau cafea.
Prânz: 150 g cuşcuş, kebap (carne de vită sau miel cu ceapă, roşii şi vinete coapte pe foc, servite în pâine arăbească), un fruct.
Cină: Tabuleh (pătrunjel amestecat cu grâu zdrobit şi crutoane de lipie).

MIERCURI
Mic dejun: 100 g brânză feta, cimbru şi seminţe de susan, lipie graham, ceai sau cafea fără zahăr.
Prânz: 250 ml supă de linte, un fruct.
Cină: 250 g orez cu stafide şi migdale.

JOI
Mic dejun: Două ouă fierte cu sos de roşii, salată verde, castraveţi şi ceai.
Prânz: 100 g humus cu chimen şi lipie.
Cină: Falafel (chiftele de năut, pătrunjel, ceapă tocată, servite cu legume în lipie - pâine subţire arăbească), un fruct.

VINERI
Mic dejun: 100 g pastă de susan, lipie graham, legume, ceai sau cafea (cu sau fără miere).
Prânz: 250 ml supă de linte, un fruct.
Cină: 150 g orez cu stafide şi migdale/fistic/arahide/alune, salată verde.

SÂMBĂTĂ
Mic dejun: 100 g brânză feta, cimbru şi seminţe de susan, stropite cu puţin ulei de măsline, lipie graham, ceai sau cafea.
Prânz: 200 g humus cu chimen şi lipie.
Cină: Tabuleh.

DUMINICĂ
Mic dejun: Două ouă fierte cu sos de roşii, salată verde, castraveţi, ceai.
Prânz: 150 g cuşcuş, kebap, un fruct.
Cină: Salată fatush.

Eficienţă: Slăbeşti două kilograme în 7 zile.

Părerea specialistului: Dieta e bogată în fibre, glucide simple (fructe) şi complexe (orez, lipie, năut, linte). Este un regim ce poate fi urmat pentru a scădea ponderal.

Share

0 comments:

Post a Comment